Seria un emplaçament definitiu connectat amb un futur projecte de fer la biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola a la capella del Santíssim.
Una de les propostes que Som Espluga porta al programa electoral a l’apartat d’equipaments, és buscar un emplaçament definitiu on fer una llar de jubilades i jubilats. Aquest emplaçament seria a la sala parroquial, un espai que s’ha de rehabilitat i que té una ubicació cèntrica.

L’actual equip de govern de Som Espluga ja manté contacte amb la Parròquia i l’Arquebisbat, actual propietari, per començar a plantejar una possible cessió de l’immoble i les condicions d’aquesta. La proposta és adquirir la sala parroquial per ubicar-hi, en dues plantes, la llar de jubilades i jubilats. La planta a peu de carrer seria per fer una sala diàfana per a l’ús diari de l’associació de jubilats i jubilades, amb una sortida al carrer per tenir un espai de pati; la segona planta seria un espai diàfan per a les activitats grupals i festives. A més a més, disposaria d’una coberta planta, en forma de terrat, on cultivar un hort urbà. L’edifici no tindria cap barrera arquitectònica i disposaria d’ascensor. Actualment a la sala parroquial hi ha Càritas Parroquial, que evidentment caldria reubicar questa entitat en un altre espai que conservi o millori les característiques del que estan usant actualment. La reubicació l’assumiria l’Ajuntament.
Aquest espai seria un emplaçament definitiu per als socis i sòcies de la llar, que fins ara han anat de local en local de lloguer sense tenir-ne cap de definitiu.
Durant el mandat 2019-2023 l’equip de govern de Som Espluga també va contactar amb serveis externs d’arquitectura per tal de valorar l’estat d’aquest espai i poder tenir un avantprojecte. En aquesta mateix visita també se’ls va ensenyar la capella del Santíssim, i una de les propostes és que podria estar connectada amb la futura llar de jubilats, però a la capella s’hi ubicaria la Biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola, ja que així podria disposar d’un espai més gran que l’actual.
Per Som Espluga la prioritat és poder tenir primer la cessió de l’espai de la sala parroquial per poder-hi fer la llar de jubilats i jubilades, i posteriorment seguir amb aquest projecte, que també requerirà de la dotació econòmica corresponent.