Al ple d’organització que es va fer el passat dimarts 7 de juliol, SOM Espluga va presentar les propostes que va creure oportunes per tal de millorar el funcionament de l’Ajuntament. L’agrupació d’esquerres no es planteja anar als plens sense propostes.
En cap moment SOM Espluga es va queixar de la no celebració de la Junta de Portaveus. El comentari de “no s’ha convocat” es va dir per constatar una realitat i no es va formular en forma de queixa o demanda.
Esperem que el grup municipal de CiU entengui les propostes de SOM Espluga com a aportacions per a enriquir el debat i mai amb la intenció de fer carregós el funcionament de l’Ajuntament, sinó per fer-lo més participatiu. Alhora, esperem que els arguments polítics per rebatre propostes de SOM Espluga no siguin la reiteració en la negativa de no voler governar amb CiU i Antoni Vendrell. La decisió que va prendre SOM Espluga queda avalada amb el to utilitzat en el comunicat emès per CiU, que demostra que un govern entre CiU i SOM Espluga no seria viable.